• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Medlemslån hos unionen - SEB till 8,45% ränta

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 899
Mottagna reaktioner
1 886
Poäng
1 277

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 302
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Idag på morgonen lämnade jag in ansökan. Nu säger de att det ska ta "upp till 48 timmar". Kommer jag att ha några naglar kvar om sex?

Min tanke är: idag lämnar jag in till unionen. Om de säger nej så ansöker jag nästa måndag på lendo.

På det viset hinner allt, förhoppningsvis, vara klart tills jul.
Borde du inte gjort tvärtom med tanke på att Lendo har SEB som samarbetspartner? En UC men svar från flera olika banker som eventuellt kunnat ge dig lägre än 8.5%.
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 647
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
623
Mottagna reaktioner
712
Poäng
647
SMS idag: "Hej, vi har beviljat din ansökan om Enkla lånet. Du får snart hem vårt erbjudande med posten. Vänliga hälsningar, SEB".

Gnnnn.
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 647
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
623
Mottagna reaktioner
712
Poäng
647
Borde du inte gjort tvärtom med tanke på att Lendo har SEB som samarbetspartner? En UC men svar från flera olika banker som eventuellt kunnat ge dig lägre än 8.5%.
Det är oklart om jag får erbjudanden om lägre ränta via lendo. Däremot är räntan fixerad med medlemslån. Jag vet redan nivån. Nu har det (ta i trä) tydligen gått vägen så jag behöver inte ta ännu en förfrågning. Vi får se om det dyker upp något hinder, men SEB har sagt att de ska skicka "erbjudande", vilket jag utgår från är skuldebrev, per post.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp